Zisk módneho reťazca H&M sa zvýšil o 25 percent na 5 mld. švédskych korún
Zisk švédskeho módneho reťazca Hennes & Mauritz AB (H&M) v jeho účtovnom treťom kvartáli, ktorý sa skončil v závere augusta, sa zvýšil o 25 percent na 5 mld. švédskych korún (SEK).
Výraznému rastu zisku pomohli vysoké tržby počas letného obdobia, keďže zotavovanie sa reťazca po zmene stratégie dobre napreduje.
Spoločnosť H&M uviedla, že jej tržby za jún až august sa zvýšili o 12 percent na 62,3 mld. SEK a dodala, že jej predaj cez internet stúpol o 30 percent.
Generálny riaditeľ reťazca Karl-Johan Persson vo štvrtok povedal, že H&M je teraz "na správnej ceste v rámci našej transformačnej práce" a rast "bol dobrý na mnohých trhoch", predovšetkým v USA, Indii, Rusku, Poľsku a Taliansku.
Osobitne pritom poukázal na Čile, kde tržby skupiny stúpli o 32 percent.
(1 EUR = 10,8118 SEK)