Tvorcovia prehliadača Firefox Mozilla sa snažia zahanbiť YouTube tak, že „opravia“ svoj odporúčací algoritmus pre vyhľadávanie videí a od svojich používateľov žiada, aby im zasielali svoje "hororové príbehy", ktoré popisujú ich zaplavenie radikalizujúcimi „králičími dierami“. Problém však je v tom, že väčšina používateľov internetu, nechce viac cenzúry a chcú sa rozhodovať najmä sami.
Niekedy vedú ľudí k dezinformáciám a extrémnym hľadiskám.
Nechceme obviňovať YouTube z toho, že jeho používatelia sú ovplyvnení poľutovaniahodnou ponukou obsahu a rešpektujeme, že nikto si nemôže vynútiť kliknutie na „
odporúčané“ videá platformy. Mozilla je však presvedčená, že existuje celá
"armáda" používateľov YouTube, ktorí túžia po prísnejšej cenzúre na tejto platforme. Koniec koncov, médiá už celé mesiace kričia, že YouTube radikalizuje ľudí a nikto nechce byť takto radikalizovaný.
S výnimkou toho, že existuje len málo náznakov, že táto tichá väčšina YouTuberov, urazená označením „
dezinformácií a extrémnych stanovísk“ publikuje svoje obsahy najmä mimo hlavného prúdu médií.
PewDiePie, hviezda YouTube, ktorý len nedávno dosiahol 100 miliónov predplatiteľov, skutočne musel stiahnuť plánovaný príspevok v hodnote 50 000 dolárov, po tom ako proti nemu zasiahla Anti-Defamation League, (ADL) organizácia „
proti nenávisti“, ktorá požaduje prísnejšiu cenzúru naprieč sociálnymi médiami, vrátane prezentácie na sociálnych platformách.
Youtuberi žalujú YouTube a Google za diskrimináciu LGBT tém
Skupina amerických youtuberov žaluje YouTube a jej materskú spoločnosť Google za diskrimináciu videí s témami LGBT a ich autorov. Tvrdí, že YouTube obmedzuje vo videách LGBT reklamu a limituje ich dosah a vyhľadávanie. Spoločnosť YouTube sa bráni,...
Čítať ďalej
Fanúšikovia PewDiePie určite nezastupujú všetkých užívateľov YouTube. Jeho kanál však nie je politický a nejde ani o primárny záujem, ktorý obhajuje ADL. Ide o bežných používateľov služby YouTube, ktorých unavujú neustále obmedzenia obsahu, ktorí požadujú. Obviňujú platformy z ich nesprávneho prístupu k cenzúre, často v podobe algoritmov „
pokusov-a-omylov“, ktorý nezohľadňuje kontext posudzovania obsahu a jeho následnom zákaze. Algoritmy totiž často trestajú aj používateľov za to, že sledujú „
zlé“ video.
Nezávislí tvorcovia obsahu sa však sťažujú na to, že služba YouTube začala obmedzovať vybrané obsahy, a to najmä v po júnovej „
Vox Adpocalypse“, do ktorej služba zahrnula všetkých tvorcov „
hraničného“ obsahu, ktorí v skutočnosti vôbec neporušili žiadne pravidlá.
Google v roku 2018 zarobil až 4,7 miliardy dolárov len od spravodajských organizácií, hovorí štúdia
Svetom prehrmela šokujúca správa, ktorá obsahuje jednoznačné informácie o tom, ako spoločnosť Google v roku 2018 získala online príjmy z reklamy vo výške 4,7 miliardy USD. Celý americký spravodajský priemysel dosiahol v tom istom roku kumulovanú...
Čítať ďalej
14 | 06 | 2019
|
Imrich Kovačič
Generálna riaditeľka YouTube, Susan Wojcicki sa chválila tým, že minulý mesiac uškrtila dosah týchto tvorcov. Oznámila zároveň, že takáto cenzúra, ako bola pilotne zavedená iba v USA, bude následne zavedená aj vo Veľkej Británii a ďalších anglicky hovoriacich krajinách. Dokonca sa chválila „
záväzkom YouTube
k otvorenosti“ a slobodou prejavu, zatiaľ čo v ten istý deň došlo k obmedzeniu mnohých tvorcov a prispievateľov tejto platformy.
Pri vyhľadávaní kontroverzných výrazov v službe YouTube je teraz oveľa väčšia pravdepodobnosť, že ponúknu preferované
"tradičné" zdroje a to len vďaka tomu, že služba YouTube porušila svoj vlastný algoritmus. Bývalý zamestnanec spoločnosti len nedávno odhalil a vydal takmer 1 000 strán interných dokumentov s podrobnosťami o zavedených opatreniach
"riadenia" obsahu v Orwellovskom režime cenzúry.
ŠKANDÁL: Z Google unikla "čierna listina" vyhľadávacieho nástroja, ktorým manipuluje internet
Zdá sa, že spoločnosť Google aj napriek svoji uisteniam, že nič také neexistuje, predsa len používala na ovplyvňovanie výsledkov vyhľadávania „čiernu listinu“. Vyplýva to z dokumentov, ktoré unikli spoločnosti a dostali sa do rúk "zasvätencom"....
Čítať ďalej
15 | 08 | 2019
|
Imrich Kovačič
Výzva spoločnosti Mozilla na podávanie sťažností by preto mohla byť riešením pri hľadaní problému na oboch stranách. Spoločnosť plánuje stretnutie s YouTube, podľa svojich príspevkov, v horizonte dvoch týždňov.
Ak chce však skutočne urobiť svojim používateľom radosť, presvedčí službu YouTube, aby prestala cenzurovať.