Štátny stavebný dohľad na stavbe diaľnice D4 ešte nie je ukončený
Štátny stavebný dohľad na stavbe úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever ešte nie je ukončený. Dôvodom kontroly bolo použitie nevhodného materiálu, vrátane azbestu, v násypoch stavby D4 pri Jarovciach na úseku v dĺžke päťsto metrov a porušenie podmienok pri posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Kontrolu začal vykonávať špeciálny stavebný úrad na Ministerstve dopravy a výstavby SR (MDV) 10. júna tohto roka.
Vyplýva to z informácie ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd) pre Výbor Národnej rady SR pre hospodárske záležitosti. Ten nebol uznášaniaschopný pre neúčasť členov za vládnu koalíciu. Vo štvrtok napokon nerokoval ani o kontrole zákonných postupov pri výstavbe diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, či o stave prípravy výstavby križovatky D4 a D1. O predloženie správy požiadal hospodársky výbor ministra na základe prieskumu na stavbe v júni.
Dôvodom neukončenia kontroly je podľa ministra to, že zhotoviteľ stavby (spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o.) priebežne dopĺňa doklady, pokračuje v ďalšom odoberaní kontrolných vzoriek a neboli vyhodnotené výsledky z odberov, pričom ide o rozsiahlu a náročnú problematiku. Informácia ministra dopravy a výstavby, ktorú má agentúra SITA k dispozícii, je z 23. augusta.
Člen hospodárskeho výboru a poslanec za SaS Miroslav Ivan povedal, že sa chceli pýtať ministra nielen na rozporné názory zhotoviteľa a ministerstva o použití stavebných materiálov na stavbe, ale aj na ďalšie informácie, ktoré v správe chýbajú.
Ministerka Martina Lubyová otvorí ME špeciálnych olympiád
Ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová otvorí v piatok 6. septembra o 09.00 h v Mestskej športovej hale, Dolnočermánska 105 v Nitre Majstrovstvá Európy Špeciálnych olympiád v modernej gymnastike, ktoré sa po prvýkrát v...
Čítať ďalej
"Bolo tam vyjadrenie ministerstva, že obsah materiálov v násypoch nie je v súlade so stavebným povolením. Chceli sme sa spýtať, čo konkrétne nie je v súlade? Jedna vec je stavebné povolenie, druhá vec sú európske normy, ktoré povoľujú používať niektoré materiály do násypov na cestách," uviedol Ivan. Chceli tiež vedieť presnejšie termíny dokončenia výstavby D4 a R7 vzhľadom na očakávané meškanie viacerých úsekov, s výnimkou dvoch na R7.
"Žiaľ, poslanci koalície sa nedostavili na výbor. Budeme musieť požiadať ministra, aby nám túto správu predložil na ďalšom riadnom výbore, a aby ju aktualizoval, pretože táto je z 23. augusta. Ak sa bude ďalší výbor konať v októbri, nejaký vývoj tam prebehne a chceme vedieť čerstvý stav," poznamenal Ivan.
V súvislosti s prípravou prác na D1 je podľa informácie ministra dopravy a výstavby podaná žiadosť o stavebné povolenie s predpokladom vydania v októbri tohto roka. "Výstavby križovatky D4/D1 prebieha v koordinácii Národnej diaľničnej spoločnosti a koncesionára PPP projektu D4/R7. V rámci koordinácie bude najprv vybudovaný most na diaľnici D1 ponad budúcu diaľnicu D4, aby bolo možné pokračovať v stavebných prácach na D4 v dotyku s D1 za súčasného zosúladenia technických riešení," uviedol Érsek v správe poslancom z hospodárskeho výboru.