Výstavba novej električkovej trate v Petržalke ráta s úrovňovými križovatkami
17 | 08 | 2019 I SITA

 Výstavba druhej etapy električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka ráta s vybudovaním úrovňových križovatiek. Jednou križovatiek, ktoré majú byť úrovňové, je napríklad aj križovatka na Jungmannovej ulici. Podľa viceprimátorky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej tento spôsob riešenia križovatiek nezahustí dopravu. "Podľa dopravno-kapacitného posúdenia by doprava mala byť plynulá,“ uviedla pre agentúru SITA Kratochvílová.


Od začiatku výstavby Petržalky sa počítalo s tým, že v tejto mestskej časti vznikne nosný dopravný systém. To, čo má byť nosným systémom počas viacerých rokov menili a nakoniec sa rozhodli pre električku. "Je to správne rozhodnutie, že budujeme električku, ale súčasne treba s týmto priestorom niečo urobiť. Pripravujeme podklady aj na štúdiu budúcej Jantárovej cesty, v súvislosti s tým, ako je v území zadefinovaná električka," povedala viceprimátorka.

Mesto v súčasnosti pracuje aj na príprave nadväzných peších trás na električkové zastávky. Cieľom magistrátu je, aby mali cestujúci čo najjednoduchší prechod k zastávkam.

"Máme pracovnú skupinu, kde je zastúpená metská časť, dopravný podnik, spracovateľ Urbanistickej štúdie Centrálna rozvojová os Petržalka a ďalší odborníci, ktorí do toho vstupujú svojimi skúsenosťami. Chceme zadefinovať pešie trasy, ako aj premostenia Chorvátskeho ramena, tak, aby prístup na zastávky bol čo najrýchlejší,“ dodala Kratochvílova.

V prvom polroku začali 595 verejných obstarávaní na stavebné práce za viac ako 1,1 miliardy eur
V prvom polroku tohto roka vyhlásili na Slovensku 595 verejných obstarávaní na stavebné práce v celkovej predpokladanej hodnote 1,127 mld. eur. Z toho 43 súťaží na nadlimitné stavebné zákazky mali odhadované náklady 705 mil. eur. Čítať ďalej
17 | 08 | 2019 | SITA


Výstavbu druhej etapy električky však viacerí kritizujú z dôvodu meškania a možného prepadnutia eurofondov. "Električka naprieč Petržalkou je kľučový infraštruktúrny projekt. Mám za to, že v tejto chvíli je úplne zásadné, aby sa druhá fáza dopravného systému vôbec stihla postaviť do roku 2023. V opačnom prípade nám Európska komisia nepreplatí náklady na jej vybudovanie," uviedol poslanec petržalského zastupiteľstva Juraj Kríž.

Mesto podalo žiadosť o prvé stavebné povolenie 31. júla. Projekt druhej etapy električky v Petržalke je pod dohľadom Európskej komisie a zdržanie projektu podľa mesta nehrozí.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor v Petržalke vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravnú situáciu v najväčšej mestskej čast. Nová električková trať bude mať dĺžku 3,8 kilometra a sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor, cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam.

Projekt druhej etapy električkovej trate do Petržalky musí byť dokončený do roku 2023, dovtedy trvá oprávnené obdobie pre financovanie projektov z európskeho Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Minimálna mzda má budúci rok tvoriť polovicu z očakávanej priemernej mzdy
Ak by sa minimálna mzda od začiatku budúceho roka zvýšila na 580 eur, tvorila by 50,5 percenta z očakávanej priemernej mzdy na Slovensku v roku 2020. Podľa prognózy Inštitútu finančnej politiky (IFP) Ministerstva financií SR z júna tohto roka by... Čítať ďalej
17 | 08 | 2019 | SITA