Železnice SR zaznamenali za polrok pokles počtu nehôd na priecestiach
16 | 08 | 2019 I SITA

 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) z pozície manažéra železničnej infraštruktúry na Slovensku zaznamenali pokles bezpečnostných incidentov. Zo Správy o stave bezpečnosti za prvý polrok 2019 vyplýva, že sa znížil počet nehôd na priecestiach či prevádzkových porúch. Železnice o tom informovali agentúru SITA v tlačovej správe. Na priecestiach za polrok zaznamenali celkom devätnásť nehôd. V porovnaní s prvým polrokom 2018 je to menej o jedenásť nehôd.


"Zodpovednosť za ich vznik bola vo všetkých prípadoch pripísaná užívateľom železničných priecestí, teda vodičom cestných vozidiel, cyklistom alebo chodcom," priblížil riaditeľ Odboru bezpečnosti a inšpekcie ŽSR Marian Bošnák. Celkovo boli podľa neho na priecestiach v prvom polroku usmrtené dve osoby, teda o osem menej ako v tom istom období vlaňajška. Ťažko zranených bolo osem osôb, o jednu menej ako v prvom polroku 2018.

Železnice SR zároveň evidovali aj zníženie počtu incidentov kategórie C, kam patria napríklad lomy koľajníc. V prvom polroku minulého roka bolo incidentov tejto kategórie 77, za šesť mesiacov tohto roka 65. "Hlavnou príčinou lomov boli nadmerné ťahové napätia v koľajniciach s bezstykovou koľajou vplyvom nízkych teplôt," dodal Bošnák.

Rodové rozdiely medzi ženami a mužmi na Slovensku stále pretrvávajú
Rodové rozdiely v pracovnom a verejnom živote ostávajú i v súčasnosti najviditeľnejším dôkazom nerovnosti medzi mužmi a ženami v našej spoločnosti. Napriek zákonom, ktoré majú zabezpečovať rovnaké zaobchádzanie, analýzy a štatistiky ukazujú, že... Čítať ďalej
16 | 08 | 2019 | SITA


Počet prevádzkových porúch medziročne klesol z 94 na 84. Menej teda bolo nezabezpečených jázd vlakov či porúch zariadení infraštruktúry. Za polrok klesol aj počet nehôd v kategórii vážne, a to z vlaňajších 50 na tohtoročných 43. V prvom polroku tohto roka zaznamenali železničiari jedno vykoľajenie (nákladného) vlaku v Krompachoch, pred rokom v rovnakom období sa nevykoľajil žiaden vlak.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky. Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s. (ZSSK), a následne 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.