Železnice SR predĺžia koľaje a zrekonštruujú výhybky v Maťovciach
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v Železničnej stanici Maťovce (okres Michalovce) predĺžiť všetky koľaje nepárnej skupiny. Súčasťou investície za predpokladanú cenu 5,65 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty je komplexná rekonštrukcia výhybiek v novom usporiadaní, ako aj úprava súčasného zabezpečovacieho zariadenia a trakčného vedenia.
Ako vyplýva z vyhlásenej verejnej súťaže, stavebné práce plánované na osem mesiacov majú vyriešiť bezpečný vjazd dlhých vlakových súprav do stanice v Maťovciach, ako aj technický stav výhybiek. Maťovce ležia neďaleko hranice s Ukrajinou na úseku širokorozchodnej trate do Hanisky pri Košiciach.
Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 16. septembra, platiť musia minimálne do 30. júna 2020. Pri vyhodnocovaní ponúk rozhoduje cena. Železnice požadujú od uchádzačov zabezpečiť viazanosť ponuky zložením zábezpeky vo výške 170-tis. eur.
V prvom polroku vzniklo najviac firiem za posledné štyri roky
Podnikatelia na Slovensku založili za prvých šesť mesiacov tohto roka viac ako 11 tisíc spoločností, čiže najviac za posledné štyri roky. Vyplýva to z analýzy poradenskej spoločnosti Bisnode.
Čítať ďalej
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku.
Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky. Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR od 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s. (ZSSK), a následne 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.