Masívne investície Číny v Afrike viedli aj k rýchlemu rozšíreniu leteckej dopravy medzi najľudnatejšou východoázijskou krajinou a čiernym kontinentom.
V súčasnosti existuje v priemere osem priamych letov medzi Čínou a africkými krajinami. V porovnaní s obdobím pred menej ako desiatimi rokmi ide o obrovský nárast, keď letecké spoločnosti spriemerovali sotva jeden let denne.
V súčasnosti je na africko-čínskej dopravnej ceste podľa štatistických údajov leteckej spoločnosti OAG, ktorú uvádza Quartz, prevádzkovaných až 2 616 letov ročne. Údaje ukazujú, že letecké spoločnosti pôsobiace medzi Čínou a Afrikou dokážu v súčasnosti prepraviť asi 850 000 cestujúcich ročne.
Spoločnosť Ethiopian Airlines, ktorá pred deviatimi rokmi neprevádzkovala ani jedinú linku medzi Afrikou a Čínou, má v súčasnosti v prevádzke takmer polovicu všetkých letov ročne na tejto ttrase. Dopravca v poslednom desaťročí viac ako zdvojnásobil svoju flotilu a stal sa najväčším leteckým prevádzkovateľom v Afrike.
Podľa hovorcu Asrata Begashawa tvoria čínski cestujúci najväčšiu skupinu zákazníkov. Letecká spoločnosť letí denne do Guangzhou, Šanghaja, Pekingu a trikrát týždenne do Čcheng-tu. Spoločnosť zároveň nedávno ohlásila plány pokryť leteckou dopravou ďalšie tri čínske destinácie. Airbus predpovedá, že kontinent bude do roku 2037 vyžadovať takmer 1 130 nových lietadiel.
V posledných rokoch pomohli čínske spoločnosti vybudovať letiská v Keni, Mali, Mauríciu, Mozambiku, Nigérii, Konžskej republike, Togu, Sierra Leone a ďalších krajinách.
Podľa spoločnosti China Investment Global Tracker dosiahli čínske investície a zmluvy v subsaharskej Afrike od roku 2005 do roku 2018 takmer 300 miliárd dolárov. Čínsky prezident Ši Ťin-ping sa minulý rok zaviazal investovať ďalších 60 miliárd dolárov do afrických krajín. Dodal, že čínske spoločnosti budú nabádané, aby v nasledujúcich troch rokoch investovali na kontinente najmenej 10 miliárd dolárov.