Až 38 % ľudí by sa vzdalo sociálnych sietí za doživotné súkromie
05 | 07 | 2019 I TASR

Až 38 % spotrebiteľov by sa vzdalo svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by to znamenalo, že ich údaje zostanú súkromnými po zvyšok ich života.


Obavy z ochrany digitálneho súkromia spôsobili väčšiu nedôveru spotrebiteľov voči používaniu a distribúcii ich osobných údajov na internete. Ukázala to správa spoločnosti Kaspersky "Skutočná hodnota digitálneho súkromia: poznajú spotrebitelia svoju cenu?"

Sociálne médiá ako Facebook, Instagram alebo Twitter sa stali významnou súčasťou životov. Podľa správy - údaje o svojich používateľoch poskytujú tieto platformy ľuďom možnosť vyjadriť sa, komunikovať so svojimi priateľmi a rodinou a zároveň sú zdrojom aktuálnych informácií, nápadov a trendov – a to všetko bez toho, aby opustili pohodlie svojho domova.


Napriek týmto početným výhodám by sa však niektorí používatelia boli ochotní vzdať svojich účtov na sociálnych sieťach, ak by im to navždy vrátilo ich digitálne súkromie.


Podnikateľ chce od brigádnikov naspäť časť peňazí, ide o takmer 2000 eur. Tí majú strach o svoju výplatu
Majiteľ spoločnosti, ktorý prevádzkoval v Steel Aréne počas Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji gastroprevádzky, chce peniaze od brigádnikov naspäť, píšu Košice dnes. Čítať ďalej
05 | 07 | 2019 | Peter Bachan


Jeden z desiatich používateľov (12 %), ktorý zdieľa svoje osobné údaje, aby si mohol napríklad urobiť zábavný kvíz, ktorý mu povie, na akú celebritu sa podobá, či aké je jeho obľúbené jedlo, by tak už nemohol urobiť. Problém by vznikol aj pre 58 % ľudí, ktorí používajú svoje prihlásené účty na sociálnych sieťach na rýchlu a pohodlnú autorizáciu na rôznych webových stránkach.

Ešte prekvapivejšie vyznieva zistenie, že v čase, keď počet používateľov mobilných telefónov medziročne narastá o 2 %, by bol jeden z piatich (19 %) respondentov ochotný úplne sa rozlúčiť s mobilným telefónom, ak by mu to zaručilo, že jeho údaje zostanú súkromnými po zvyšok jeho života.

Sociálne médiá sú dnes v štádiu, keď kvalita používateľského zážitku závisí od veľkého množstva osobných informácií. Či už ide o financie, lokalitu, nákupné modely, preferencie stravovania, stav vzťahu. Avšak ani obetovanie všetkých aktivít na sociálnych sieťach by na ochranu digitálneho súkromia nestačilo. Je to proces, nie jednorazová záležitosť.

V lete budú svetovú ekonomiku ovplyvňovať obchodné vojny či brexit
Svetovú ekonomiku budú aj v lete ovplyvňovať hrozby obchodných vojen USA voči ostatným štátom, konflikt USA s Iránom a blížiaci sa pravdepodobný tvrdý brexit. Niektorým európskym krajinám, najmä prímorským, krátkodobo pomôže dovolenková sezóna, no... Čítať ďalej
05 | 07 | 2019 | TASR


Podľa Mariny Titovej z bezpečnostnej spoločnosti pred niekoľkými rokmi zdieľali ľudia svoje osobné informácie s prevádzkovateľmi sociálnych sietí výmenou za rôzne benefity bez toho, aby vôbec pomysleli na potenciálne hrozby a ich dôsledky.

S rastúcim počtom únikov údajov na celom svete možno pozorovať medzi spotrebiteľmi nový trend. Sú čoraz opatrnejší, čo sa týka toho, aké údaje zdieľajú online a niektoré informácie si úzkostlivejšie strážia a neželajú si, aby boli verejne dostupné.

Aj napriek tomu však väčšina ľudí stále nevie, ako chrániť svoje digitálne súkromie a bola by ochotná sa radšej sociálnych médií vzdať. Pravidelná aktualizácia hesiel a používanie bezpečnostných riešení pomáhajú zabezpečiť osobné informácie a mať ich pod kontrolou.

NEUVERITEĽNÉ: Soros a Koch zafinancujú nový „protivojnový“ think tank. Je čas sa naozaj báť?
Na scénu prichádza nový „protivojnový“ think-tank. Jeho úlohou bude podpora novej zahraničnej politiky USA, ktorá má byť založená na diplomacii, namiesto sankcií a vojen. Znie to skvele, kým sa nezistí, že je financovaný Sorosom a... Čítať ďalej
05 | 07 | 2019 | Gabriel Matta