Most spájajúci Krymský polostrov s ruskou pevninou, má už dobudovanú prvú železničnú trať. Očakáva sa, že prvý vlak prejde po novopostavenom krymskom moste ešte v tomto roku.
Podľa údajov z tlačovej správy sa v súvislosti so stavbou Krymského mostu vybudovalo celkom 19 km tratí s 38 000 železobetónovými podvalmi a údajne bolo položených až 5 000 ton koľajníc.
„Železničná trať spája oba brehy Kerčského prielivu. Stavebné čaty sa pohybovali z oboch strán, smerom k sebe a stretli sa v strede na oblúku mosta,“ uvádza sa v správe.
Finálne položenie druhej koľaje tejto železnice, bude podľa predsedu predstavenstva stavebnej spoločnosti Stroygazmontazh, Arkadija Rotenberga, dokončené v blízkej budúcnosti. Rotenberg zdôraznil, že stavebné práce napredujú v súčasnosti s predstihom. Spoločnosť v súčasnosti buduje novú stanicu Kerch-Južnaja s vozňovým depom pre nákladnú a osobnú dopravu.
S dĺžkou 19 km sa tak Krymský most stáva najdlhším mostom v Európe. Začína na polostrove Taman, prechádza cez päťkilometrovú priehradu a ostrov Tuzla, aby napokon spojil oba brehy Kerčského prielivu a skončil tým na krymskom pobreží. Pred vybudovaním mosta boli jediné spojenia medzi Krymom a ostatnými časťami Ruska dostupné jedine prostredníctvom lodných trajektov a služieb leteckej dopravy.
Minulý rok v máji ruský prezident Vladimir Putin oficiálne otvoril cestnú časť mosta.