Celý Twitter sa "rehoce" z najnovších modelov Apple
04 | 06 | 2019 I Imrich Kovačič

Pre Apple je typické šokovať. Nebolo tomu inak ani na jej terajšej konferencii Worldwide Developers Conference, kde spoločnosť predstavila množstvo nových produktov. Zatiaľ čo mnohí používatelia Apple sú nadšení z nových technológií, niektorí si neodpustili pobaviť sa na ich účet.


Apple predstavil na pondelkovej konferencii svoj nový softvér iOS 13, ako aj najnovšie prevedenie svojho špičkového desktopu Mac Pro. Mnohí si však rýchlo všimli výraznú podobnosť dizajnu skrine Pro s konkrétnym kuchynským náradím.



Twitterom sa už šíri množstvo vtipov na nový dizajn skrine pre Mac Pro. Mnohí sú totiž presvedčení, že sa dizajnéri inšpirovali strúhadlom na syr. Na sociálnych sieťach sa opakujú reakcie, že vlastne ide iba o upgrade už vyradeného Mac Pro z roku 2013. Niektorí “hejteri” si neodpustili poznámky, že “je to len recyklovaný odpad s modernejším kuchynským dizajnom, zabalený ako Apple.”



Masívny šok však spôsobila najmä cena stojana na monitor. Možno ide iba o nešťastnú chybu, ale 999,- dolárov asi nebude v pohode. Predsa len je to približne cena iPhone XS a stále je to iba podstavec, na ktorom bude stáť displej. Zatiaľ však ešte nie je jasné, či v sebe neobnáša aj nejaké iné špeciálne funkcie.


Možno si len obchodníci z Apple jednoducho myslia, že to budú už len drobné pre niekoho, kto vyhodí $ 6,000 za samotný Mac Pro a ďalších $ 5,000 za displej. Apple stojí vždy o stupienok vyššie ako ostatní, preto ho jeden tech web označil ako„iLadder“ (iRebrík), pretože drahá technológia „vám umožní pozerať sa na svojich chudobných priateľov z hora“. Možno práve ten predražený podstavec to dokáže aj naozaj urobiť. 



Zatiaľ čo sa jedna časť používateľov Twitteru posmievala z nových výtvorov spoločnosti Apple, iná bola v omnoho smutnejšej nálade. Veľa používateľov iTunes je nešťastných nad jeho postupným odstavením. Ikonická hudobná platforma bude nahradená tromi desktopovými aplikáciami: Hudba, TV a Podcasty.



Apple tiež predstavil novú prihlasovaciu funkciu, ktorá chce súťažiť s podobnými nástrojmi, ktoré už ponúkajú Facebook a Google. Spoločnosť dúfa, že urýchli prihlasovací proces na svojich zariadeniach aj pre aplikácie tretích strán.


Doposiaľ bola jediná možnosť šetrenia času pri registrácii bola využitie prihlásenia cez služby Google alebo Facebook. Na Tech Crunch však Apple oznámil, že od vývojárov bude do budúcna vyžadovať, aby aplikácie, ktoré už používajú služby prihlasovania tretích strán cez Google a Facebook, zahrnuli do balíčka aj Apple. Beta verzia služby má vyjsť koncom tohto roka.