Boeing konečne pripúšťa bezpečnostné chyby 737 MAX
30 | 05 | 2019 I Imrich Kovačič

Šéf spoločnosti Boeing, Dennis Muilenburg priznal, že jeho spoločnosť nedokázala riadne implementovať bezpečnostnú výstražnú funkciu AOA na nimi vyrábanom lietadle 737 MAX, ktoré bolo v dôsledku dvoch smrteľných havárií tohto typu lietadla, globálne odstavené z prevádzky.


“Ponáhľali sme sa ... Implementáciu tohto softvéru sme neurobili správne," povedal Muilenburg pre CBS News Tuesday.


„Naši inžinieri to už zistili,“ povedal a dodal, že spoločnosť sa snaží tento problém vyriešiť.



"Bezpečnostný prvok AOA môže oznámiť pilotom problémy v rannom štádiu letu, a možno mohol v marci zabrániť pádu lietadla Ethiopian Airlines 302", povedal pre BBC, Chris Brady, autor technickej príručky Boeing's 737. "Som si celkom istý, že let Ethiopian Airlines by zrejme nehavaroval, ak by mal nesúhlas s údajmi o uhle náklonu (AOA),” povedal Brady s odkazom na bezpečnostný softvér.


Havária, ktorá zabila všetkých 157 cestujúcich, je ešte stále v štádiu vyšetrovania, ale hlavné podozrenie sa sústreďuje na poruchu systému riadenia letu lietadla. Smrteľný let Lion Air z Indonézie, taktiež 737 MAX, sa údajne stretol s podobným problémom vlani v októbri, tesne predtým, ako havaroval a zabil tak 189 ľudí na palube.


Čínska letecká spoločnosť požaduje od Boeingu odškodnenie za 737 MAX.
Spoločnosť China Eastern Airlines požiadala amerického výrobcu Boeing o kompenzáciu za finančné škody, ktoré musel dopravca od marca znášať v dôsledku povinného odstavenia lietadiel 737 MAX. Čítať ďalej
21 | 05 | 2019 | Imrich Kovačič

Boeing minulý mesiac povedal, že výstraha, ktorá mohla viesť pilotov k tomu, aby nasledovali iný núdzový postup, "nebola považovaná za bezpečnostnú funkciu na týchto lietadlách a nie je nevyhnutná pre jeho bezpečnú prevádzku".


Americký Federálny úrad pre letectvo vo svojom vnútornom vyšetrovaní na začiatku tohto mesiaca dospel k záveru, že agentúra nedokázala riadne dohliadať na bezpečnostné testy modelu Boeing 737 MAX. Dohľad preto zverila samotnej spoločnosti a ich vlastným expertom, čo viedlo k schváleniu takto chybného systému.