Andrej Gmitter: Rozvoj turizmu a cestovného ruchu má aj európske riešenie. Pozrite si aj video
Potenciál Európskej únie pochádza najmä z ľudí. Vznik podnikateľských inkubátorov by mal byť v dnešnej dobe samozrejmosťou. Ak sa bude aj naďalej prehlbovať priepasť medzi bohatými a chudobnými, stredná vrstva zanikne.
Viac nových firiem znamená viac peňazí a príležitostí pre všetkých občanov Únie. Podpora podnikania je síce jednou z vecí, ktoré EÚ aktívne podporuje, no obyčajní ľudia to nemajú šancu pocítiť. Len dialóg medzi oboma stranami môže viesť ku konštruktívnym riešeniam.
Nie je možné mať hneď naraz rovnaké podmienky pre všetkých podnikateľov na území EÚ, to je všeobecná známosť. V členských štátoch by mali byť regionálne pobočky európskych úradov, ktoré by firmám pomáhali s ich podnikateľskými plánmi cez poradenstvo, marketingové služby, tréningy a školenia.
Spolupráca štrukturálnych fondov EÚ s medzinárodnými a domácimi bankami je dôležitým aspektom tejto štruktúry. Poďme spoločne vytvárať systém pre získanie a distribúciu nielen rizikového kapitálu, ale aj zakladateľského kapitálu a podobných zdrojov, ktoré nám únia vie poskytnúť.
Vytvorenie infraštrukturálnych podmienok, ktoré vyriešia nedostatok finančných zdrojov, ktorými sú obmedzované možnosti malých a stredných podnikateľov vo všetkých členských krajinách. Vďaka tomu sa bude efektivita práce postupne zvyšovať, čo bude mať priaznivý vplyv na ekonomiku celej EÚ. Kľúčom je otvorenie diskusie o DPH, ktorá je európskou daňou.
Koncepcia refundácie DPH
V roku 2010 Spolkové ministerstvo hospodárstva, rodiny a mládeže Rakúskej republiky predstavilo novú stratégiu cestovného ruchu.
Stratégia sa prioritne zameriava na päť kľúčových oblastí, ako
marketing, inovácie, dotácie, infraštruktúra a podnikateľské prostredie. Ministerstvo úzko spolupracuje s Rakúskou bankou pre rozvoj cestovného ruchu.
Systém refundácie DPH dôležitý samosprávny prvok – je to šanca ako rýchlym opatrením posilniť organizácie cestovného ruchu na Slovensku ktoré by mali byť hlavným organizátorom rozvoja cestovného ruchu a zlepšiť financovanie marketingových aktivít a tvorbu inovácií s prepojením na európske zdroje,
Systémová podpora ktorú navrhujeme spočíva v tom, že daň z pridanej hodnoty vybraná v podnikoch cestovného ruchu by sa vracala späť do cestovného ruchu. Je treba tiež hovoriť o zakomponovaní princípov dane z obratu a to sa bude dať len na pôde európskeho parlamentu. Ten takéto iniciatívy doteraz odmietal, povoloval len selektívne výnimky. Európsky rozmer slovenskej pripravenosti
Politika európskych záležitosti je našou domácou úlohou. Nič sa nedeje náhodne a aj my musíme vedieť čo chceme. Platí to aj o turizme, agroturizme a ďalších aspektoch cestovného ruchu.
Kvalitné služby - úspech na trhu
Zasadím sa o vykonávanie analýzy a následný návrh riešenia využitia existujúceho potenciálu rozvoja cestovného ruchu.
Budem usilovať o skvalitnenie riadenia marketingu cestovného ruchu a zabezpečenie trvalých príjmov.
Podporím činnosť združenia pre rozvoj cestovného ruchu a budem s ním aktívne spolupracovať v oblasti rastu kvality služieb.
Pýche nášho regiónu, lebo som srdcom stále východniar - ako je Domaša, Tatry, atď. budem venovať zvýšenú pozornosť s cieľom zatraktívniť tieto oblasti a prilákať čo najviac turistov aj domácich zo širokého okolia.