Tak a prvé kolo je za nami. Nevyhlo sa ani antikampaniam, z ktorých niektoré na jednoduchých voličov ušili práve agentúry, ktoré pracovali pre daného „postihnutého“ kandidáta, či kandidátku.
Výsledok víťazky prvého kola je impozantný. Bravo a standing ovations reklamnej agentúre! Naschvál nepíšem, že bravó víťazke, lebo ona sa podieľala na samotnom víťazstve snáď len svojim účesom, aj to by som mal skôr vyzdvihnúť prácu jej kaderníka. Jej priateľa fotografa som už pochválil v jednom s minulých komentárov a stojím si stále za touto poklonou.
Reklamná agentúra presne vedela ako zaútočiť na city voliča. Prečo práve city? Má niekto z naozaj nezaujatých analytikov (existujú vôbec takí?), že sa vyše 40% voličov rozhodovalo podľa rácia? Ak áno, tak je to s mentálnou úrovňou v tejto krajine celé zle.
Víťazná agentúra odviedla profesionálnu prácu. Jej podstatou bolo, že začala už viac ako pred rokom a svoju prítomnosť v podvedomí jednoduchého voliča neustále navyšovala. Presne takto bola organizovaná kampaň aj na progresívnych starostov a primátorov minulý rok. Tieto kampane trvali skoro dva roky a voliči boli neustále masírovaní hlavne programom a teamom vyvoleného kandidáta.
Ak ste sa napríklad Vallovho voliča spýtali:
Prečo volíte Valla?
Lebo má program a team spolupracovníkov.
Čo sa vám z programu najviac páči, čo by ste vyzdvihli?
Neviem, celý program. (žiaden volič program ani nečítal!!!)
A poznáte niekoho z jeho teamu?
Nie, ale viem, že tam má kvalitných ľudí.
Takto sa vážení vyhrávajú voľby! Musíte poznať správnych ľudí a mať dosť peňazí. Štedro zaplatená agentúra vaše ovečky naočkuje tak, aby ani nemali potrebu niečo zisťovať. Oni sa budú tešiť len z toho, že presne vedia, prečo svojho vyvoleného/nú idú voliť. Podobných rozhovorov prebehlo toľko, že to môžeme považovať za „reprezentatívnu vzorku“ slovenského slniečkára. Slniečkárstvo sa už pomaly, ale iste stáva akýmsi náboženstvom, slniečkárom už nejde o konfrontáciu s realitou a aspoň primitívnu formu uvažovania, viera je na prvom mieste.
Aj táto víťazka je čistým marketingovým produktom, vydestilovaným podľa identického návodu. To ako by sme počas roka a pol v akciovom reklamnom letáku neustále čítali o skvelej neprekonateľnej a super lacnej panvici, ktorá nám vyrieši všetky problémy s varením v kuchyni. (v druhom kole určite tá panvica aj sama nakúpi a ešte prinesie bonusové nálepky svojmu majiteľovi). U voličov, ktorých skoro jediná čítaná literatúra sú reklamné letáky, nemôže byť iný víťaz. A tí, ktorí čítajú aj niečo iné a považujú sa mentálne za niečo viac, a napriek tomu majú identický názor, tak s tými je to ešte horšie.
Netreba však hľadať pôvodcu tohto fenomenálneho úspechu len v kvalite agentúry a v mentálnej jednoduchosti oslovenej skupiny. Musíme čestne priznať, že mali na to pripravené ideálne podmienky. Skoro celé Slovensko je znechutené aférami, ktoré neustále generujú vládne strany. V takejto atmosfére sa oveľa jednoduchšie volí proti ako za. Proti spoločnému nepriateľovi sa veľmi jednoducho spája. Preto za všetky kauzy a prešľapy našej budúcej prezidentky budem viniť vždy len Ficovcov, Dankovcov a Bugárovcov, ktorí spoločne vytvorili toto toxické podhubie, z ktorého vyrástlo to, čo nás čaká.
A ak sa celý tento toxický koktail okorení niečím utra pro európskym, spolu s pravdou a láskou, ktorej nevadí ani tanec na cudzích hroboch – výsledok máme tu.
V poradí druhý mal podstatne menej času a menej prostriedkov. Strana, ktorá ho tlačila bola presvedčená, že pre úspech stačí jej široká voličská základňa a zrejme je o tom presvedčená doteraz. Preto podcenila mediálnu prípravu a sofistikovanú prácu programovania mozočkov. Nakoniec to vyšlo, aj keď úspech bol dosiahnutý len kvôli neschopnosti zjednotenia sa tzv. pronárodných síl. Bude treba viac snahy, ako len deklarovanie umelo vyfabrikovaného pronárodného cítenia a kresťanskej orientácie, ktoré sú v evidentnom rozpore s jeho doterajšou minulosťou.
Maroš so Zuzkou sú spolu znovu na štartovnej čiare a uvidíme, čo za dva týždne ponúknu. Ak bude najsilnejšia strana vo svojej amatérčine pokračovať, tak máme víťazku jasnú vopred a bez boja .
Na treťom a štvrtom mieste sa umiestnili tzv. anti systémoví kandidáti. Túto nálepku im vnútil jediný majiteľ pravdy – mainstream. Ja k tomu dodávam, že ak tento chaos v ktorom žijeme je považovaný za systém, tak by som rád vyskúšal aj ten antisystém, aby som mohol porovnať! Pri týchto kandidátoch sa opäť jasne ukázalo, kto je najväčším nepriateľom rodu verného Slováka. Je to opäť rodu verný Slovák.
Slniečkoví kandidáti našli spoločnú reč a spojili sily. Aj keď som presvedčený, že sa tu len zdanlivo jednalo o dve kampane. V skutočnosti išlo od začiatku výlučne o jednu veľkú a nákladnú kampaň – dobrý nápad hodný komplotu! Pri tzv. antisystémových kandidátoch išlo jednoznačne o dve rôzne kampane a veľmi rozdielne osobnosti, ktoré neboli schopné zjednotiť svojich voličov aspoň v mene svojich spoločných tém.
Harabinovi sa jednoznačne dá veriť, že išiel na víťazstvo a svoje percentá iste zúročí v podpore pronárodných myšlienok prezentovaných nejakým zoskupením. Čo bude o 5 rokov nevieme, ale ak sa do nás bude tlačiť pravda a láska naďalej takýmto spôsobom, tak to bude mať len jednoduchšie. Kotleba pravdepodobne ani nemienil vyhrať, len si spraviť dobrý odrazový mostík do nadchádzajúcich volieb. Za tento úskok však bude možno musieť zaplatiť cenu s ktorou nerátal.
Juraj Štubniak: Kampaň, kampaň, kde ťa (na teba) ľudia berú.....
(prísne nekorektný a silno subjektívny pohľad)
Čítať ďalej
13 | 03 | 2019
|
Juraj Štubniak
Mikloško prekvapil svojim percentuálnym ziskom, ako aj počtom a zložením svojich fanúšikov. Nikto triezvo zmýšľajúci nerátal s čelným umiestnením, ale je to pekná rozlúčka z jeho politickou kariérou. Krajniak si reklamu nepotreboval robiť, ale námaha sa iste vráti v percentách v nadchádzajúcich voľbách. Bugár síce na víťazstvo nepomýšľal, čo bolo zrejmé z úplne odfláknutej kampane, ale lakmusový papierik dejín ukázal, že sa už nachádza v štádiu politickej mŕtvoly a jeho híd smeruje na smetisko dejín. O chvíľu budeme pozorovať masívny odliv podivne slovensky hovoriacich členov do iných dolnozemských zoskupení.
O ostatných kandidátoch nemá zmysel písať, užili si svojich warholovských 15 minút slávy a môžu sa začať venovať aj niečomu zmysluplnejšiemu.