Budúcnosť v znamení e-skútra!
14 | 03 | 2019 I Juraj Štubniak
Doprava na Slovensku už kolabuje aj v menších mestách, minulý týždeň v piatok poobede som sa krokom 20 minút posúval vo Vrábloch! Nie že by som na to ako obyvateľ našej hlavnej dediny nebol zvyknutý, ale kruháč vo Vrábloch? To už kde sme?

Otcovia miest a mestečiek si pri mnohoročnom rozpredávaní obecného majetku a obecných pozemkov neuvedomili, že tým budú blokovať priestor pre výstavbu budúcej všeobecne prospešnej infraštruktúry a komunikácií. Ak už nie je kadiaľ stavať napríklad toľko propagované cyklotrasy, tak sa len jednoducho namaľuje časť vozovky na zeleno a problém vyriešený. Naozaj? Tí samovrahovia, ktorí sa skúsili po takejto tzv. cyklotrase premiestniť, by iste takého starostu, či primátora radi utĺkli svojimi rozbitými bicyklami. Pri známej arogancii vodičov na Slovensku je to niečo ako vopred vystavený úmrtný list.

Naši volení predstavitelia, ktorých si štedro platíme z našich daní nám nepomôžu. Nie že by niektorí aj nechceli, ale oni musia najprv splatiť svoj dlh svojim sponzorom a na nás už nevyjde. Preto si musíme poradiť sami.

Presúvať sa autom po väčšom meste je dnes považované za trest, hlavne v špičkách. Rozmáha sa komunita skútristov, ale aj klasické skútre môžu mať pre niekoho isté limity. Pomyselnou dierou na trhu a možným riešením sa zdajú byť tzv. e-skútre, ktorých výroba a popularita je v exponenciálnom raste.

 

Nemecký Autobild tvrdí, že e-skútre sú cool a taký VW Streetmate, BMW X2 City alebo elektrický remake Schwalbe – Lastovička, sú na najlepšej ceste dobyť trh.

Napríklad VW Streetmate a Cityskater. Obe štúdie sa nedávno predstavili na autosalóne v Ženeve . Streetmate uvádza VW ako skúter pre stredné vzdialenosti. Motor v náboji kolies má výkon 2 kW, takže so Streetmate môžete uháňať rýchlosťou 45 km/h, čo je pre mesto dostačujúce. Jeho kapacita akumulátora 1,3 kWh a umožňuje dosah 35 kilometrov, ale tiež váži 65 kilogramov a vyžaduje vodičský preukaz . Malý brat Cityskater sa zmestí do kufra automobilu, preto by mal byť predurčený na prepravu osoby zo záchytného parkoviska do centra, nakoľko naša MHD je väčšinou čírou katastrofou. Má 15 kilogramov, maximálnu rýchlosť 20 km/h, a „pracovný dolet“ až 15 kilometrov.

 

Volkswagen Studie Cityskater


 

Švédi postavili skúter so srdcom Bosch


Vässla 2 je kompletne zrevidovaná verzia prvého návrhu Švédov, pohon s väčšími kolesami, predné a zadné s kotúčové brzdy, podľa výrobcu výrazne zlepšená poloha sedenia a väčší výkon. Z hľadiska výkonu disponuje 1200 wattmi, maximálny dosah 60 kilometrov a päť až šesť hodín nabíjania. Švédi však stále pracujú na vylepšeniach. Cena: okolo 2250 eur.

 

Vässla 2


 

Prvé e-miniatúrne „vozidielko“ s ktorým môžete vyjsť do premávky


BMW X2 City je prvé „vozidielko“  medzi miniatúrnymi vozidlami, s ktorým môžete jazdiť po ceste aj po cyklotrase v súlade s novým nariadením, ktoré nadobudne v Nemecku  účinnosť pravdepodobne v polovici roka 2019. Používanie X2 však vyžaduje vodičské oprávnenie na moped. V závislosti od štýlu jazdy ponúka BMW Motorrad dosah 20 až 30 kilometrov, pritom si môžete vybrať z piatich nastaviteľných rýchlostí (8, 12, 16, 18, 20 km/h). Tento rok od 4. februára 2019 sa začal predaj cez dealerov bicyklov Kettler a cena sa v Nemecku pohybuje okolo 2399 eur.

 

BMW X2 City

Lastovička opäť letí


Legendárna lastovička je späť a jazdí si v e-scooter lige na vrchole cenovej ponuky. Spoločnosť Govecs z Mníchova znovu uviedla na trh kultový skúter: V kategórii L1e má lastovička elektrické 4 kW a vyzerá ako remake z 50. rokov. Maximálna rýchlosť je 45 km/h. Výkonnejšia lastovička L3e dosahuje 8 kW a dosahuje rýchlosť až 90 km/h. Bohužiaľ cena 5390 eur je len pri základnom modeli, čo stojí výkonnejší model sme sa ešte nedozvedeli.

Legendárna lastovička


Zdroj: autobild.de