Prieskum ukázal, že Slováci nakupujú na internete impulzívnejšie než zvyšok Európy
Slováci nakupujú v e-shopoch viac impulzívne a pre radosť ako ostatní obyvatelia európskych krajín. Najviac pritom podliehajú emóciám pravidelní zákazníci internetových obchodov. Podľa prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD pod názvom E-shopper barometer, Slováci nakupujú bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu.
Až 41 % spotrebiteľov označilo svoj posledný nákup ako „náhly impulz“, čo je o 5 percentuálnych bodov viac ako európsky priemer.
„Zákazníci, ktorí nakupujú na internete pravidelne, sa podľa prieskumu rozhodovali impulzívne až v polovici prípadov," vysvetľuje Andrea Bačíková zo spoločnosti DPD SK.
Podľa nej ak sa ale kupuje tovar, ktorý má slúžiť dlhodobo, impulzívne správanie ide bokom a nákup si dôkladne premyslíme. Starostlivo zvažujeme najmä nákup bielej techniky a domácich spotrebičov, športových potrieb a elektroniky.
Z prieskumu tiež vyplýva, že Slováci oproti Európanom omnoho radšej nakupujú na internete tovar, ktorý im prináša potešenie. Až 38 % ľudí spod Tatier nakupuje v internetových obchodoch pre radosť, pričom európsky priemer je 27 %. Najčastejšie tak Slováci nakupujú knihy, módu a hračky. Rutinné nákupy bežnej spotreby robí iba štvrtina respondentov.
Podľa prieskumu sú Slováci verní zákazníci a radi nakupujú na stránkach, s ktorými už majú skúsenosť. Pre štyroch z piatich (82 %) slovenských online nakupujúcich je samozrejmosťou nakupovať v internetových obchodoch, s ktorými majú skúsenosť.
Najvernejší zákazníci sú pritom mileniáli, teda ľudia od 15 do 30 rokov.
ANALYTICI Z NEZISKOVIEK: V prezidentskej kampani sa na internete využívali aj dezinformácie
Príspevky prezidentských kandidátov na sociálnej sieti v rámci volebnej kampane boli prevažne pozitívne, niektoré stránky uverejňovali aj zavádzajúce informácie v snahe propagovať kandidátov. Vyplýva to z analýzy neziskových organizácií Globsec,...
Čítať ďalej
"Rastie tiež počet ľudí, ktorí pred nákupom už tovar vyhľadávajú priamo na svojej obľúbenej stránke, a nie cez vyhľadávače či cenové porovnávače. Podľa posledného prieskumu to je už viac ako polovica zákazníkov," hovorí Bačíková.
Tradičný medzinárodný prieskum kuriérskej spoločnosti DPD pod názvom E-shopper barometer 2018 bol realizovaný na vzorke 24.328 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Zo Slovenska bolo zastúpených 1013 respondentov.