Po kvalitnom a čerstvom domácom mäse zo Slovenska je stále nízky dopyt
01 | 03 | 2019 I TASR

Posledné prieskumy Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) hovoria len o 24-percentnom zastúpení domáceho baleného mäsa na pultoch obchodných reťazcov.


Slovenskej balenej hydiny je v obchodoch dlhodobo pod 50 %, a to aj napriek tomu, že naši spracovatelia majú kapacity na to, aby spracovali omnoho väčšie množstvo mäsa. Zo strany spotrebiteľa a stravovacích zariadení je však po kvalitnom a čerstvom domácom mäse stále nízky dopyt. Informoval o tom Matej Korpáš z tlačového oddelenia SPPK.

Na konci minulého roka sme podľa Korpáša zaznamenali zvýšenie dovozu hydinového mäsa z Ukrajiny, ktoré sa už objavuje aj na pultoch obchodných reťazcov. Naši producenti nedokážu cenovo konkurovať takejto lacnej hydine.

Škandál s poľským mäsom má aj obete - neprávom obvinených výrobcov zo Slovenska
07 | 02 | 2019 | TASR


"Ak budú dodávky lacných potravín na naše územie pretrvávať, môže to vážne ohroziť domácu produkciu. Tento stav môže zachrániť najmä spotrebiteľ, ktorý podporí kúpou domáceho výrobcu," vyzval na väčší patriotizmus pri kúpe potravín predseda SPPK Emil Macho.

Dlhodobo platí, že slovenské potraviny sú pod stálou kontrolou našich veterinárov, sú bezpečné, kvalitné a hlavne čerstvé. Po nedávnych škandáloch s dodávkami rizikového a zdraviu škodlivého hovädzieho mäsa z Poľska sa podľa SPPK jednoznačne potvrdilo, že kontroly u nášho severného suseda zlyhávajú.

"Veľmi kladne hodnotíme zavedenie sprísnených kontrol na dodávky hovädzieho mäsa z Poľska, ktoré budú platiť až do odvolania. Dôležité bude, aby kontroly pokračovali čo možno najdlhšie, aby naši potravinoví inšpektori zachytili čo najväčšie množstvo nekvalitného mäso, ktoré by mohlo byť hrozbou v rámci globalizácie trhu pre slovenského spotrebiteľa.

Verím, že sa všetci z týchto afér poučíme a uvedomíme si, aké je dôležité podporovať našich producentov potravín, ktorí nie sú poškvrnení žiadnou podobnou potravinovou kauzou," zhodnotil Macho.

Korpáš pripomenul, že každé mäso v obchode musí mať označenie, kde bolo zviera chované, kde bolo zabité a kde mäso spracovali, respektíve zabalili. SPPK preto vyzýva spotrebiteľov, aby si dôkladne tieto informácie na etiketách všímali.

Takýmto spôsobom si rýchlo urobia obraz o tom, akú vzdialenosť mäso precestovalo, kým sa dostalo do obchodu. Zároveň buďme obozretní pri výrazne nižšej cene mäsa, ktorá takmer s určitosťou poukazuje na kvalitatívny problém. Rovnako má každý právo pýtať sa v reštauráciách a stravovacích zariadeniach, odkiaľ suroviny, ktoré mu prinesú na tanieri, pochádzajú.