SaS vyzýva vládu, aby sa venovala skutočným problémom lodnej dopravy
29 | 01 | 2019 I

Strana Sloboda a Solidarita (SaS) upozorňuje, že obdobne ako pri národnom leteckom dopravcovi má vláda čierne na bielom napísané, že zriadenie národného lodného dopravcu, ktorý by premával medzi Šamorínom a Bratislavou, bude čistá strata.



"Za normálnych okolností by každá rozumná vláda od takýchto projektov odstúpila. To však neplatí o vláde Petra Pellegriniho, ktorú z úzadia riadi Andrej Danko, z ktorého sa postupne stáva nový tieňový a národný minister dopravy vo vlastnej vláde. Príznačné je, že projekt národného lodného dopravcu neposúdil Útvar hodnoty za peniaze na ministerstve financií. Z celého procesu bola vylúčená aj bratislavská župa, pritom sa jej téma mimoriadne týka," uviedol poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.

Ak by totiž časť pasažierov prevážali lode, o to menej ich prevezú autobusy. Nastal by tak podľa liberálov dôvod na zvýšenie dotácie za výkony vo verejnom záujme pre autobusovú dopravu, ktorú majú na starosti župy.

"Zhrnuté a podčiarknuté, založením národného lodného dopravcu by popri autobusoch a vlakoch vznikol tretí dopravný subjekt, ktorý je závislý na dotáciách. Lenže, ako vidno na národnom leteckom dopravcovi, zjavná ekonomická nevýhodnosť nie je pre vládu Smeru-SD, SNS a Most-Híd prekážkou. Jediné, čo im stojí v ceste pri presadzovaní zlých ekonomických nápadov je čas. Založenie a vybudovanie podniku je našťastie oveľa náročnejšie ako prijatie zlého zákona v parlamente," tvrdí tímlíder SaS pre dopravu M. Ivan.

Paradoxom na celej veci je podľa SaS absolútne nedostatočné využitie eurofondov. Vláda si vymohla od Bruselu 116 miliónov na rozvoj lodnej dopravy, ale do konca minulého roku minula len 25 tisíc eur, čo je zhruba 0,02 percenta. Namiesto toho, aby sa venovala ekonomickej konsolidácii štátnej firmy Verejné prístavy a jej majetkovými vzťahmi s akciovou spoločnosťou Slovenská plavba a prístavy, míňa energiu na zjavne neperspektívne projekty. TASR o tom informoval Ondrej Šprlák z komunikačného oddelenia SaS.