Odvolaním šéfa NDS by sa výstavba úseku D1 s tunelom Višňové ešte zabrzdila
24 | 01 | 2019 I

Bratislava 24. januára (TASR) – Ak chce opozícia odvolať šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), chce tým výstavbu úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná skala ešte zabrzdiť a ohroziť aj čerpanie eurofondov. V reakcii na výzvu opozičnej SaS ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi (Most-Híd), ktorý by mal podľa liberálov odvolať vedenie NDS, to uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR.



Diaľničná spoločnosť podľa poslanca SaS Miroslava Ivana nekonala tak, ako mala, keď sa prvý raz dozvedela o nedodržiavaní termínov na stavbe. Rezort dopravy však reagoval, že súčasné vedenie NDS začalo konať hneď, ako bolo jasné, že práce na stavbe neakcelerujú podľa dohody. "Riešenie, ktoré NDS pripravuje, musí byť právne nespochybniteľné, aby Slovensko neprišlo o peniaze v súdnych sporoch a navyše, musí byť odkonzultované s Európskou komisiou, aby sme neprišli o eurofondy," priblížil pre TASR odbor komunikácie MDV.

NDS podotkla, že počas posledných dvoch rokov bolo nasadenie zhotoviteľa na stavbe desaťnásobne vyššie ako v súčasnosti. "Po prerazení tunela sa nasadenie zhotoviteľa na stavbe znižovalo. Aj preto zástupcovia NDS prišli s premiérom a ministrom dopravy v decembri skontrolovať stavbu a jednoznačne apelovali na zhotoviteľa, aby akceleroval práce," zdôraznila NDS.

Diaľničná spoločnosť zároveň pripustila, že vždy je lepšie, ak dielo dokončí aktuálny zhotoviteľ. "Ak meškanie zhotoviteľa nie je neúmerne vysoké, dokončí stavbu rýchlejšie ako v prípade, ak sa má vyhlasovať nová súťaž," dodala pre TASR s tým, že NDS dlhodobo požaduje od zhotoviteľa nasadenie adekvátnych kapacít.

SaS tvrdí, že NDS potrebuje nového generálneho riaditeľa, ktorý bude vidieť problémy z inej perspektívy, a ktorý "nie je zaťažený chybami za tunel Višňové". Podľa rezortu dopravy toto nie je riešením. "Ak dnes chce opozícia odvolať riaditeľa NDS, ktorý celý problém rieši, tak nenavrhuje riešenie, ale naopak, chce celú výstavbu ešte zabrzdiť a navyše tým ohrozí čerpanie európskych fondov, čo podľa MDV SR nie je správne," podotklo ministerstvo dopravy.

NDS doplnila, že práve aktuálne vedenie venuje od svojho nástupu prioritnú pozornosť dostavbe úseku s tunelom Višňové a so zhotoviteľom komunikuje v podstate na dennej báze. "NDS prioritne pracuje na všetkých možnostiach a scenároch s jediným cieľom, ktorým je čo najrýchlejšie sprevádzkovanie tohto úseku, o ďalšom postupe rokujeme s predstaviteľmi EÚ a EK na Slovensku aj so zhotoviteľom," ozrejmili diaľničiari.